Overgang

Opstart i vuggestuen - Børnehuset Spiren
Hvis I har mulighed for det, er det vores erfaring at en blød start, hvor barnet først kommer på besøg med jer et par timer ad gangen, for derefter at trappe det op til barnet føler sig tryg uden jer, er bedst for barnet. Det er meget forskelligt fra barn til barn hvor lang tid det tager. I er selvfølgelig altid velkomne til at ringe for at høre, hvordan det går.

Der er mange nye indtryk og ting jeres barn skal lære, så i vil opleve at jeres barn bliver ekstra træt i starten.

Fra Spiren til Børnehave
Vi har et godt og tæt samarbejde med de lokale børnehaver. Når vores børn nærmer sig børnehave alderen, går vi på ture i de børnehaver, som vores børn skal starte op i. Det giver en genkendelse, en tryghed og en begyndelse på en relation. Det er vigtigt for os, at overgangen for barnet bliver så trygt som muligt. Børnehaven vil afholde samtaler med jer forældre om den gode overgang, ligesom vi er i tæt dialog omkring opstart.